گرهی از مشکلات گلفروشان خفر باز کنید

از آنجایی که اکثر فروشگاه های سیار فروش گل نرگس در حاشیه جاده بساط کرده اند حاشیه امنی از لحاظ ترافیکی برای آنها وجود ندارد‌، از ایمن نبودن محل فروش محصولات که بگذریم عدم وجود انشعاب آب و برق و گاز گلفروشان را عذاب می‌دهد.

گرهی از مشکلات گلفروشان خفر باز کنید

به گزارش حرف ناب از خفر؛ این شهرستان با تولید حدود ۷۰۰ تن گل نرگس در ۵۰۰ هکتار معادل ۴۲ میلیون شاخه گل جایگاه خود را به عنوان اولین تولید کنندگان این محصول در سطح استان تثبیت کرده است.

با عبور از مرکز شهرستان به سمت جهرم دکه ها و فروشگاه های سیار فروش گل نرگس که به صورت فصلی فعالیت می‌کنند میتوانید مشاهده کنید.

با وجود رنگ و بو بخشیدن به محیط و رونق اقتصادی و فرهنگی اما فعالین این صنعت با مشکلاتی دسته پنجه نرم می‌کنند.

از آنجایی که اکثر آنها در حاشیه جاده بساط کرده اند حاشیه امنی از لحاظ ترافیکی برای آنها وجود ندارد‌، از ایمن نبودن محل فروش محصولات که بگذریم عدم وجود انشعاب آب و برق و گاز گلفروشان را عذاب می‌دهد.

این صنعت در این سالها در حال گسترش بوده و استقبال دوچندان مردم را در پی داشته به همین دلیل مستلزم این است که مسئولین امر اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشند.

 

بزودی بازارچه دائمی فروش محصولات در خفر احداث می‌شود

طاهری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرستان خفر: ما با توجه به دغدغه مندی های مختلف و دریافت پیشنهادات از سوی کشاورزان و فعالین این حوزه با همکاری شهرداری شهر باب انار، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی در صدد احداث بازارچه دائمی جهت فروش محصولات مختلف در همه فصول هستیم.

درخواست واگذاری زمین به فرمانداری داده شده تا با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به اختصاص آن اقدام های لازم صورت گیرد، اما در هرحال از نهادهای مرتبط و بخش خصوصی جهت همراهی و مشارکت در این طرح دعوت به عمل می‌آید.

پایان پیام/خ

دیدگاهتان را بنویسید