درمان جراحات با محصول دانش‌بنیان ارگانیک و گیاهی

یکی از محصولات ایرانی در سبد دانش‌بنیان‌ها، کرم‌های گیاهی و ارگانیک هستند که با استفاده از مواد تولیدی از گیاهان دارویی و عسل تهیه شده و در زمینه درمان جراحات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درمان جراحات با محصول دانش‌بنیان ارگانیک و گیاهی

به گزارش گروه علم و پیشرفت حرف ناب به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با کشت گیاهان دارویی و به کمک فناوری بومی، فرآورده‌های دارویی را با هدف ارتقای سلامت جامعه به کمک محصولات ارگانیک تولید و تجاری‌سازی کند.

محمدکاظم رشیدی مدیرعامل شرکت تولید فرآورده‌های طب سنتی نیکا ضمن اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید کرم‌های متنوع برای درمان انواع بیماری‌ها گفت: ما برای تولید محصولات تولیدی از گیاهان دارویی و عسل کاملا ارگانیک استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای اطمینان از اثر بخشی فرآورده‌‌های این شرکت گیاهان دارویی با نظارت مستقیم کارشناسان این شرکت دانش‌بنیان به تولید می‌رسند، افزود: به دلیل وجود برخی حساسیت‌ها در عسل و سایر فراورده‌های زنبورعسل، به طور مستقیم و تحت شرایط خاصی، تولید می‌شوند.

رشیدی با اشاره به کشت مواد اولیه مورد نیاز برای این فرآورده‌ها به کمک فناوری بومی عنوان کرد: برای استقرار مزارع کندوهای تولید عسل نیکا برای دوری از آلودگی های محیطی و مجاورت با پوشش‌های خاص گیاهی در ارتفاعات انتخاب شده اند.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تولید فرآورده‌های طب سنتی نیکا به معرفی محصولات این شرکت پرداخت و خاطر نشان کرد: کرم الیووهانی، پماد ضد درد افسنتین، پماد کلاژن‌سازی کادیلای، کرم بهداشتی خارپاشنه، صابون لوتوس، پن پروپولیس بهداشتی، اسپری اسطوخودوس، اسپری بره موم، عصاره خوراکی خار مریم از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌روند که تماما ارگانیک تولید می‌شوند.

رشیدی، از کرم الیووهانی را محصولی برای بازسازی بافت دانست و گفت: کرم الیووهانی نیکا متشکل از بره موم و روغن زیتون و عسل است. بره موم و روغن زیتون موجود در این کرم در ایجاد بی حسی موضعی موثر است و عسل موجود در آن نقش تغذیه‌ای روی بافت در حال بازسازی دارد.

به گفته وی این کرم موجب کاهش التهاب زخم می‌شود و بر رشد صحیح رشته‌های کلاژن،نوتروفیل و فیبروبلاست تاثیر مثبت دارد.

رشیدی ادامه داد: این کرم منجر به درمان کامل زخم بستر، درمان زخم پای دیابتی، ترمیم محل جراحات و جای بخیه، بهبود علائم سرویسیت و درمان کیست‌های عملکردی تخمدان می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: این محصول مشابه داخلی ندارد  و به هیچ وجه در آن از مواد خارجی استفاده نشده و تولید این محصول، برای کشور ارزبری ندارد؛ از آن‌جایی که نگهدارنده‌های آن نیز ارگانیک هستند نمونه خارجی نداشته و برای صادرات آن نیز با کشور آلمان قرارداد بسته‌ایم.

رشیدی، با تاکید بر اینکه شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهگاهی داشته است گفت: امیدواریم نقش حمایتی نهادها و سازمانها پررنگ‌تر شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید